2016. április 4., hétfő

Tiétek a pálya! - 1. nap

Ez is eljött. Az első nap. Kíváncsiak és izgatottak voltunk, vajon megbirkóznak-e az újdonságokkal a diákok? Korábban még sosem használtuk a OneNote-ot, de most a feladatok egy része illetve a napi menetlevél is ebbe került. Vajon tudnak-e megfelelően vigyázni majd a laptopokra? Hiszen állomásról állomásra viszik magukkal.

Közös munka OneNoteban, készülnek a feladatok

Lássuk a napi programot!

A témánk a munkakeresés, munkavállalás és az ezzel kapcsolatos fontos információk. Ma két osztállyal kevesebben vagyunk, mert a kertészek és a kerti munkások üzemlátogatásra mentek. Ők az állomások egy részét a következő napokon pótolják be.



Ma is, mint majd egész héten keresztül 20 percet töltenek egy-egy állomáson a feladatokkal, minden feladattal maximum 10 pont szerezhető. A pontokat a Classdojoban gyűjtjük.

A heti menetlevél, feladatok OneNote-ban készültek el 

A feladatok:

Önéletrajz írása, a kész önéletrajzok javítása
Az egyik előzetes feladat az volt, hogy a csapat tagjai készítsék el a saját önéletrajzukat, majd hozzák magukkal. Az állomásvezető és a gyerekek közösen összegyűjtötték  jó önéletrajz és motivációs levél szempontjait, amit a gyerekek jegyzetként rögzítettek a OneNote-ban, majd az előzetesen elkészített önéletrajzaikat ezek alapján javították, módosították. A feladat teljesítését ellenőrző lista segítette.

Részlet az egyik feladatmegoldásból és ellenőrző lista

Álláskeresés
Az álláskeresési technikák elsajátítása nem könnyű feladat. Mivel iskolánkban a tanulók képességei széles skálán mozognak, így kiemelten fontos, hogy többféle, differenciált feladatot adjunk a gyerekeknek. Az álláskeresési technikák feladatnál is pontosan ez történt. Volt csoport, ahol kivetítve, közösen kerestek, míg mások önálló feladatokat kaptak, kis kártyákon különböző végzettségű, családi helyzetű embereknek kellett munkát találniuk az interneten illetve a helyi sajtóban.

Álláskeresés laptopon és újságban 

Állásinterjú szimuláció
Az önéletrajz és az álláskeresési feladat után egy állásinterjú szimuláció következett. A gyerekek 6 álláshirdetés közül választhatták ki, hogy melyikre szeretnének jelentkezni. A 3 tagú felvételi bizottságot az iskolapszichológus, az egyik szociális munkás és a testnevelő tanár alkotta.

Álláshirdetés választása, felkészülés illetve a várakozás pillanatai

A szituációs feladatról felvételt is készítettek, hogy később visszanézhessék, megbeszélhessék. Az elbeszélgetés után közvetlenül meg is beszélték a tapasztalatokat.



Munkaügyi központ
Ha álláskeresés, akkor munkaügyi központ. Ehhez az állomáshoz egy tájékoztató OfficeMix készült, majd ehhez kapcsolódtak kérdések, melyekre a válaszokat szintén a OneNote-ban rögzítették a csapatok.







Vállalkozással kapcsolatos feladatok
A témahétre készülődve az önéletrajz elkészítésén kívül még egy előzetes feladatuk volt a csapatoknak. Minden csapatnak ki kellett találnia egy vállalkozást lehetőleg ahhoz a szakmához kapcsolódóan, amit tanulnak. A feladat tehát, hogy találják ki a vállalkozás profilját, nevét és a logóját. Így alakult meg a Vakondűző Bt, a Csipkeszalon, a Csontdarálók, a Metalboys és még sok-sok érdekes vállalkozás.

A következő feladatok kerültek a hétfői menetrendbe:
- cégér, logó tervezése
Ezen az állomáson a grafikus, rajz és vizuális kultúra szakos tanár úr segítségével megtervezhették, megrajzolhatták a vállalkozásuk logóját.



- reklámfilm készítése
Ezen az állomáson a csapatnak a kitalált vállalkozáshoz kapcsolódóan egy rövid reklámfilmet kellett elkészíteni, amihez vagy saját képeket, rajzokat vagy pedig interneten keresett képeket használhattak fel. Itt beszélgettünk a szerzői jogokról és arról, hogy hogyan lehet jogtiszta képeket keresni.



- üzleti modell készítése sablon alapján
A kitalált vállalkozáshoz egy üzleti modellt készítettek közösen a csoportok.




Mit rejt a QR-kód?
A napot egy játékosabb feladattal zártuk. Egy keresztrejtvény meghatározásait QR kódokba rejtettük, és a gyerekeknek ezeket kellett megkeresniük az iskola épületében, majd megfejteniük a rejtvényt.
 A feladat ide kattintva letölthető.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése