2016. április 6., szerda

Tiétek a pálya! - 3. nap

A mai napon az élethosszig tartó tanulás állt a középpontban. A hozzánk járó gyerekek nem szeretik a hagyományos értelemben vett tanulást, legtöbbjük már sok kudarcot élt meg ezen a téren. A mai napon olyan játékos tanulási formákat próbáltunk megmutatni nekik, amivel élmény lehet ez a folyamat.

Ezen a napon került sor a Legyél Te is informatikus! előadásra, amit Varsás Dániel, a Telekom önkéntese tartott a gyerekeknek két csoportban. Elsőként a speciális szakiskolásoknak, majd a szakiskolások és a HÍD programosok következtek. Az érdekes előadáson nemcsak az informatikus pályáról volt szó, hanem láthattunk kötélhidat összeállító drónokat, a virtuális valóság segítségével otthon dolgozó tervezőket. 
Bárkiből lehet informatikus - Varsás Dániel előadása
Az előadást követően a csapatok ismét állomásról állomásra haladtak, mindenhol egy 20 perces feladat várta őket.


  • Milyen szakmákat ismertek? - gondolattérképen gyűjtötték össze a csapattagok az általuk ismert szakmákat szakmacsoportok szerint.

  • pályaorientációs beszélgetés - Iskolánk egyik, pályaorientációt is tanító szakoktatója tartott beszélgetős foglalkozást a gyerekeknek. A tanulók egy érdeklődési köröket tartalmazó listából kiválasztották azokat a tevékenységeket, amelyeket szívesen végeznének és amelyek egyáltalán nem szeretnének végezni. 

  • szófelhő készítés - A saját szakmájukkal kapcsolatban kellett szófelhőt készíteniük a diákoknak. Akik még nem tanulnak szakmát, azoknak szabadon választott szakmával kapcsolatban kellett készíteni. 
 


  • A tanulás játék is lehet! - Ezen az állomáson a gyerekek érdeklődésüknek megfelelő játékok közül választhattak és próbálhatták ki őket az iskolai tableteken. Például a programozás tanulását segítő Lightbot ...


vagy a matektanulást segítő MathDuel, ahol két játékos mérheti össze tudását egyszerre
Timi és Szilvi néni ofő csatázik :)
vagy a szintén matekos Math vs. Zombie, amibe annyira bele lehet felejtkezni, hogy észrevétlenül rengeteget gyakorolhatunk közben


Aki inkább nyelvet tanulna, az kipróbálhatta a Duolingo nevű alkalmazást is.





  • A tanulás hatékonyságát sokszor úgy próbálják növelni, hogy kávét, teát isznak, egyes művészek nem riadtak vissza a marihuána fogyasztástól sem, hogy minél kreatívabb alkotásokat tudjanak létrehozni. A következő állomáson arra próbáltuk rávezetni a gyerekeket, hogy ezek az anyagok könnyen függőséget okozhatnak. Először az iskolában található QR kódokat kellett megkeresniük és beolvasniuk a telefonjuk segítségével.

Majd ezt követően a függőségekről beszélgettek, és készítettek plakátot a helyi Dr. Farkasinszky Terézia Drogcentrumban dolgozó Szabó Ágnes szociális munkás segítségével. Szó volt itt a Facebookozási szokásokról, a Face függőségről is.

Te rá vagy kattanva a Facebookra?
  • Mivel ezen a napon is a teljes informatikai eszköztárunkat hadra fogtuk, ezért a memóriafejlesztő játékokhoz eszköz hiányában nem számítógépeket, hanem BrainBox kártyákat használtunk. Ebben a játékban adott idő alatt kell a kártyáról minél több információt megjegyezni.A feladat során az Állatok, a Találmányok és a Világ országai kártyacsomagok közül választhattak a diákok.



  • "Na, nehogymá' holnap színezős feladat legyen! " -hagyta el ez a mondat tegnap délután az egyik fiú száját a szociális munkások irodájában, amikor meglátta, hogy éppen mit nyomtatunk. Na fogadjunk, hogy rábírlak arra, hogy öt percen belül magadtól kérd a színes ceruzákat! :) - Így készültünk a kiterjesztett valóság állomásra. Itt a tanulók az előzetesen a Chromville oldaláról letöltött lapokat színezték, majd olvasták be az app-on keresztül, azután az adott képhez tartozó feladatot oldották meg. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése