2016. április 7., csütörtök

Tiétek a pálya! - 4. nap



 Ez a nap különleges volt a szervezők számára is, hiszen a Szegedi Szakképzési Centrum Gábor Dénes Szakközépiskolájának V. évfolyamos délutáni képzésen résztvevő pedagógiai asszisztensnek tanuló hallgatói is bekapcsolódtak szemlélőként a rendezvényünkbe. Hogy pontosan miért is jöttek? Ötleteket szerezni, megnézni, hogyan zajlik nálunk egy témahét. Örültünk a látogatásnak, hiszen így ők is elmondhatták a véleményüket a munkánkkal kapcsolatban.
A kiterjesztett valósággal ismerkednek látogatóink.


A mai nap témája a beilleszkedés a társadalomba volt.
 Ehhez kapcsolódóan is több feladat várt a gyerekekre.

  • ügyintézés - Az egyszerű ügyek intézése is sok esetben problémát okoz a gyerekeknek. Ez a feladat is alkalmas volt a differenciálásra, hiszen míg a speciális szakiskolásoknak a levélfeladás, csekkek kitöltése, postai ügyintézés is komoly kihívás,  a szakiskolások ezzel könnyebben boldogulnak. Számukra ügyfélszolgálati szituációs feladatokat találtunk ki, életszerű helyzeteket, pl: betört a telefonod kijelzője és szeretnéd érvényesíteni az erre szóló biztosítást, szimuláltak.


  • társasházi konfliktusok - A társasházakban való együttélés nem könnyű, gyakran akadnak konfliktusok, amiket meg kell oldani. Ezek közül választottunk néhányat és szituációs feladatként kellett a csoportoknak eljátszani, majd közösen megbeszélni.





  • történetmesélés emojikkal - A mindennapi csevegések során gyakran használunk különféle hangulatjeleket, amelyeknek a jelentése mindenki számára könnyen érthető, segítségükkel gyorsan, szavak nélkül kifejezhetjük az érzéseinket. Most azt kértük, hogy egy kicsit másként használják őket. A feladat az volt ezen az állomáson, hogy a csapat meséljen el egy történetet, írjon egy párbeszédet, amihez felhasználja az előre kiadott emojikat. Minél több hangulatjelet használtak fel, annál több pontot tudtak szerezni.
A 9. bőrtárgykészítő (SNI) csapat története
  • Mémek készítése - Mik a mémek? Milyen hatást lehet velük elérni? Mire kell figyelni? Ezekre a kérdésekre keresték a választ ezen az állomáson a gyerekek és elkészítették saját, figyelemfelkeltő feliratos képeiket is. Ehhez a Mémizátor magyar nyelvű oldalt illetve a MÉM készítő appot használták.


  • Szelektíven gyűjtsd! - ezen az állomáson a szelektív hulladékgyűjtés fontosságáról beszélgettek és játékos interaktív feladatokat oldottak meg a csapatok.


  • viselkedés a közösségi hálón A táblagépekre letöltött Bűvösvölgy tesztek közül (biztonságos internethasználat, Facebook kvíz) szabadon választhattak a csapattagok érdeklődésüknek megfelelően





Egyéb feladatok

  • céges portfólió hiánypótlása, összegyűjtése padleten - Előzetes feladatként a csapatoknak ki kellett találni egy, lehetőleg az általuk tanult szakmához kapcsolódó vállalkozást. A témahét során ehhez logót terveztek, fotókból videót készítettek, üzleti modellt alkottak. Ezeket csapatonként egy-egy Padleten gyűjtöttek össze.






  • 3D nyomtatás - Mindenképpen szerettük volna, ha a gyerekek láthatják, kipróbálhatják a FreeDee Kft-től kapott 3D nyomtatót. A gyerekek választhattak csapatonként egy tárgyat, amit kinyomtattunk és el meg is kapták ajándékba. 
Elkészült a Csipkeszalon csapat fésűje
  • Előzetesen 5 tárgyat (láncszemek, karkötő, csavar, fésű, cápa) készítettünk elő nyomtatásra figyelve arra, hogy rövid idő alatt elkészüljenek. Az állomáson elsőként elindítottuk a nyomtatást, majd megnézték a gyerekek, hogyan is működik az eszköz, hogyan kerül a PLA szál a nyomtató fejbe, hány fokra melegíti illetve válaszoltunk a felmerülő kérdésekre is.

Közben a csapatok megismerkedhettek a Thingiverse.com oldallal is, ahol már előre megtervezett és 3D-ben nyomtatható tárgyak gyűjteménye található.


A 3D nyomtató elvarázsolta a gyereket és a kollégákat is, ezért érdemes pályázatot írni :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése